Categorieën
Uncategorized

Succes durven delen

Een  goede en aantrekkelijke werkgever is meer dan een goede werkplek, het salaris op tijd betalen of een goed pensioen.

De huidige generatie medewerkers wil geïnspireerd worden door hun werkgever en leidinggevende, invloed hebben op de koers van het bedrijf en bij kunnen dragen aan het succes.

Hiervoor moeten we koers en visie delen met medewerkers en hun invloed durven geven. Wij informeren onze medewerk(st)ers elke maand over de voortgang, verkoopsuccessen en tegenvallers. En we delen openhartig onze financiële resultaten.

Vorig jaar zijn onze teamleads op training gegaan voor persoonlijke ontwikkeling, maar ook om onder begeleiding van een professional naar de koers van het bedrijf te kijken. Deze te beoordelen en feedback te geven aan de eigenaren. Zeer inspirerend en verhelderend en onze teamleads kunnen de koers nu nog beter overbrengen aan de rest van de organisatie. Zo ontstaat er een win-win voor iedereen.

Natuurlijk is delen makkelijker als je succesvol bent

Gelukkig hebben we deze visie als sinds onze oprichting in 2008 en hebben we ons succes ook altijd gedeeld. Gelukkig, want Covid19 heeft ook ons bedrijf geraakt. We hebben dit openlijk kunnen delen en kunnen uitleggen hoe we hier mee om wilden gaan. Ik ben er dan ook enorm trots op dat elke medewerk(st)er zich bewust was van de moeilijke omstandigheden en zakelijk, maar ook zeker persoonlijk, z’n steentje heeft bijgedragen om deze tijd door te komen. Ik ben ervan overtuigd dat we dit hebben kunnen vragen, omdat we de jaren hiervoor geïnvesteerd hebben in de relatie met onze medewerk(st)ers. Nu het weer goed gaat hebben we iets terug kunnen doen in de overtuiging dat we elkaar ook in de toekomst keihard nodig hebben.

Het hoeven niet altijd grote successen te zijn die we delen

Het is ook enorm motiverend kleine dagelijkse successen te delen en te vieren. Een nieuwe opdracht, het succesvol afsluiten van een klus, het aannemen van een nieuwe medewerk(st)er. Het zijn allemaal mooie momenten om bij stil te staan en motivatie uit te halen. Ook hoeven dit niet altijd werk gerelateerde successen te zijn, maar mogen ook eigen inspiraties of op het persoonlijk vlak van de medewerk(st)er zijn. Een sportprestatie, een nieuw huis, trouwen, kinderen het is allemaal fantastisch om te horen. Op die manier werken we aan een relatie met medewerk(st)ers die zelfs langer duurt dan alleen het dienstverband.

Het inspireert, motiveert en geeft ruimte om ook tegenvallers en moeilijke momenten met elkaar te bespreken. Dus misschien zit de kern van mijn boodschap meer in het “durven delen” dan dat dit perse succes moet zijn.

Deel jouw mening en visie over goed en aantrekkelijk werkgeverschap

Dit artikel is geschreven door Marco Wessels, partner bij KIM Plus Delta BV.  Op LinkedIn deelt Marco zijn kennis en ervaringen in zijn zoektocht om een goede, aantrekkelijke werkgever te zijn voor jonge professionals. Marco nodigt je uit om jouw mening en visie op dit onderwerp met hem te delen.